Libiąż, dnia 23.03.2017r.
Zaproszenie do złożenia oferty na: „Przygotowanie, dostarczenie oraz podanie posiłków w postaci zestawów obiadowych uczestnikom projektu „Aktywność społeczno-zawodowa w Gminie Libiąż” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Libiąż 23.03.2017r.
Nr sprawy: OPS.DPŚ.4141.Z.2.2017
Gmina Libiąż/ Ośrodek Pomocy Społecznej
w Libiążu
32-590 Libiąż
Ul. 9 Maja 2
Zaproszenie do złożenia oferty
Rozdział I. Nazwa i adres zamawiającego:
Zamawiający: Gmina Libiąż/ Ośrodek Pomocy Społecznej w Libiążu
32-590 Libiąż ul. 9 Maja 2 tel./fax. 326277825
Strona internetowa Zamawiającego: www.ops.libiaz.pl/.
Rozdział II. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego o wartości nie przekraczającej równowartości 50 tys. PLN netto. Do niniejszego zapytania ofertowego zgodnie z art. 4 ust. 8 nie stosuje się przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 poz. 2164 z późn. zmianami.). Zapytanie ofertowe zostało sporządzone zgodnie z zapisami Podręcznika kwalifikowania wydatków objętych dofinansowaniem Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego Wytyczne Programowe Instytucji Zarządzającej RPO WM 2014-2020 styczeń 2016.
Rozdział III. Opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie, dostarczenie oraz podanie posiłków w postaci zestawów obiadowych uczestnikom projektu „Aktywność społeczno zawodowa w Gminie Libiąż” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa Region Spójny Społecznie Działanie 9.1 Poddziałanie 9.1.1
- Liczba uczestników i spotkań: 23 dni - liczba osób na dany dzień wg harmonogramu zajęć
- Liczba zestawów – przewidywana ilość 390 - maksymalnie 20 na dzień. W zajęciach może wziąć udział mniejsza liczba osób. W związku z powyższym Zamawiający zastrzega sobie prawo zamówienia mniejszej ilości zestawów obiadowych.
- Termin realizacji: 23 dni w okresie 04.04.2017-26.05.2017 r. 3 dni w tygodniu, wtorek- czwartek (możliwość przesunięcia terminu),
- Miejsce dostarczenia zestawów: Punkt Aktywności Obywatelskiej w Libiążu ul. Makowa 2
- W skład zestawu obiadowego dla 1 osoby wchodzą:
a) catering na przerwę kawową: kawa parzona i rozpuszczalna (200ml), herbata (200ml), cukier, mleczko do kawy, paluszki, ciastka lub krakersy.
b) wodę mineralną (przyjmuje się jedną butelkę wody 0,5 l na osobę na spotkanie)
c) ciepły posiłek w pojemnikach trzymające ciepło, sztućce jednorazowe, kubki jednorazowe, serwetki.
Każdorazowo, posiłek powinien składać się z:
- porcji mięsa lub ryby (nie mniej niże 150 g),
- I dodatek : ziemniaki, kasza, ryż, kluski lub frytki (nie mniej niż 200 g),
- II dodatek- zestaw surówek/ sałatek (200 g).
Zamawiający dopuszcza zestaw obiadowy wg jadłospisu obowiązującego u Wykonawcy.
Posiłki powinny być urozmaicone i nie powinny powtarzać się w przeciągu jednego tygodnia.
Powinien być dostarczony do miejsca podanego przez Zamawiającego w porcjach dla jednej osoby, podawany na ciepło, w jednorazowych pojemnikach z kompletem sztućców jednorazowych. Posiłki powinny być przygotowane zgodnie z polskimi normami żywieniowymi, z produktów o wysokim standardzie. Wykonawca będzie zabierał zużyte naczynia jednorazowe.
- Wykonawca dostarczać będzie własnym transportem, zestawy obiadowe powinny być przewożone samochodem dopuszczonym przez Sanepid do przewozu posiłków.
Kod CPV 55321000-6 Usługi przygotowywania posiłków
Rozdział IV. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
O udział w postępowaniu mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki dotyczące:
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadania wiedzy i doświadczenia: tj posiadają doświadczenie polegające na organizacji w ostatnich 2 latach przed upływem terminu składania ofert co najmniej 1 usługi zgodnej z przedmiotem zamówienia,
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Rozdział V. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Zamawiający określa następujące oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć Wykonawcy:
- W celu umożliwienia zamawiającemu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia załącznik nr 2 do Zapytania
- W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
a) Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych o którym mowa w pkt. 8 sekcji 6.6.3. „Podręcznika kwalifikowania wydatków objętych dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Kraków styczeń 2016r. (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do Zapytania).
Rozdział VI. Opis sposobu przygotowania oferty
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej w języku polskim, sporządzoną na maszynie do pisania, komputerze lub ręcznie długopisem.
- Treść oferty musi odpowiadać treści Zapytania.
- Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnioną/ne do reprezentowania Wykonawcy. Wszystkie załączniki do oferty muszą być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
- Pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem ewentualnych kopii składanych wraz z ofertą.
- W przypadku, gdy oferta zawiera informacje, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca winien w sposób niebudzący wątpliwości zastrzec nie później niż w terminie składania ofert, które spośród zawartych w ofercie informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępniane oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Informacje te winny być umieszczone odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie, w osobnej wewnętrznej kopercie opisanej „Tajemnica Przedsiębiorstwa”. Strony należy ponumerować w taki sposób, aby umożliwić ich dopasowanie do pozostałej części oferty – należy zachować ciągłość numeracji stron oferty.
- Wszelkie poprawki lub zmiany w treści oferty muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
- Dokumenty wymagane przez Zamawiającego mogą być złożone w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Kopie składanych dokumentów muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem osoby uprawnionej do składania oświadczeń w imieniu Wykonawcy, poprzedzonym dopiskiem „za zgodność z oryginałem”. Kserokopia dokumentu wielostronicowego winna być poświadczona za zgodność z oryginałem w sposób jw. na każdej zapisanej stronie.
- Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez Wykonawcę.
- Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Ofertę należy sporządzić zgodnie z załączonym formularzem ofertowym – Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania.
- W przypadku, gdy ze względu na braki lub niejasności w zakresie złożonej oferty Zamawiający nie może wybrać tej oferty jako najkorzystniejszej, dopuszcza się możliwość wezwania Wykonawcy do uzupełnienia dokumentów bądź oświadczeń lub do złożenia wyjaśnień w wyznaczonej przez Zamawiającego formie i terminie.
Rozdział VII. Miejsce oraz termin składania ofert
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej do sekretariatu OPS w Libiążu przy ul. 9 Maja 2 do dnia 31.03.2017 r. do godz. 10.00 Z dopiskiem:
„Oferta na przygotowanie, dostarczenie oraz podanie posiłków w postaci zestawów obiadowych” nr zamówienia : OPS.DPŚ.4141.Z.2.2017. Nie otwierać przed 31.03.2017 godz. 10.00.
Oferty złożone po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
Rozdział VIII. Opis sposobu obliczenia ceny oferty
- W druku formularza ofertowego – załącznik nr 1 do Zapytania .Cena brutto musi określać całkowitą wycenę przedmiotu zamówienia.
- Cena ofertowa musi uwzględniać wszystkie należne Wykonawcy elementy wynagrodzenia wynikające z tytułu przygotowania oferty, realizacji i rozliczenia przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem należnego podatku VAT.
- Ofertę należy sporządzić przy uwzględnieniu warunku, że całość materiałów oraz środków technicznych niezbędnych do wykonania zamówienia dostarcza Wykonawca.
- W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia, Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie. Od Wykonawcy wymagane jest bardzo szczegółowe zapoznanie się z przedmiotem zamówienia, a także sprawdzenie warunków wykonania zamówienia i skalkulowanie ceny oferty z należytą starannością.
- Cena ma być wyrażona w złotych polskich brutto. Cenę oferty należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zł/gr.).
- Cena oferty jest ceną kosztorysową. Zamawiający dopuszcza zmniejszenie liczby UP lub ilości posiłków. Wówczas wynagrodzenie wykonawcy wynikać będzie z iloczynu ceny jednostkowej oraz ilości posiłków. W przypadku gdy Zamawiający, w dniu poprzedzającym szkolenie, zgłosi zapotrzebowanie na zmniejszoną ilość posiłku ciepłego i wody mineralnej niż w ofercie (z uwagi na nieobecność osób), wówczas Wykonawca w dniu następnym dostarczy wody mineralnej i posiłku ciepłego w ilości pomniejszonej o to zgłoszenie. Zamawiający nie zapłaci wówczas za niedostarczony posiłek i wodę. Wynagrodzenie zmniejszone będzie w oparciu o przedłożone ceny jednostkowe w ofercie. Zmniejszona ilość osób na spotkaniu nie wpłynie na wysokość wynagrodzenia za catering na przerwę kawową.
- Dla porównania ofert Zamawiający przyjmuje cenę brutto określoną w formularzu ofertowym.
Rozdział IX. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
1. Kryteria oceny ofert:
- Cena – waga 100% obliczona wg następującego wzoru:
cena najniższa
punkty ceny badanej oferty = --------------------------- x 100 pkt
cena badanej oferty
Rozdział X. Warunki realizacji zamówienia:
- Wykonawca ma obowiązek świadczenia usług objętych zamówieniem zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2006 r., nr 171, poz. 1225 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 24 czerwca 1974 r. w sprawie ustalenia racji pokarmowych w całodziennym wyżywieniu określonych grup żywności (Dz. U. z 1974 r., nr 16, poz.69) i rozporządzeniem z dnia 17 kwietnia 2007 r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. z 2007 r., nr 80, poz.545)
- Wykonawca będzie ponosił wszelką odpowiedzialność za utrzymanie właściwego poziomu żywienia oraz zgodności składu wartościowego i jakościowego posiłków wynikających z zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia. Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo dostępu do protokołów pokontrolnych oraz wszystkich atestów na surowce, urządzenia, sprzęt, naczynia, opakowania transportowe wykorzystywane w procesie przygotowania i transportu posiłków.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny i weryfikacji wszystkich parametrów zleconej usługi – na każdym etapie oraz w każdej chwili w miejscu przygotowywania posiłków i ich dostawy.
Dyrektor
Ośrodka Pomocy Społecznej
Sylwia Paleczny